המלך בשדה, יהיה בסדר!

מכתב חיזוק מהרבי מליובאוויטש לאישה שכתבה שמצבה אינו טוב.. "כיון שיש לך עסק עם אב הרחמן - אבא מלא רחמנות, הרי אם רק תקח החלטה, שמכאן ואילך תעשה כל שביכולתך כדי להיות כפי שה׳ רוצה, ודאי תהיה לך כתיבה וחתימה טובה, שנה טובה ומתוקה, הן לגוף והן לנשמה.."

קבלתי מכתבה, בו מתארת את מצבה ומתאוננת שחסר לה בטוב וביראת שמים.

כתוב בחסידות אודות חודש אלול, שבחודש אלול הקדוש ברוך הוא הוא כמלך היוצא לשדה, ששם כולם יכולים לגשת אליו, ושם הוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות ובחיוך, מבלי הבט על מצבו של האיש או האשה הנגשים אליו.

הנמשל הוא: חודש אלול הוא החודש האחרון של השנה, אז יש לעשות חשבון הנפש על כל השנה שעברה; שאדם לא יבהל כשהוא מתבונן בהנהגתו בזמן שעבר.

אומרים לו: דע לך! למרות שאתה בשדה ועדיין אינך יודע אם אתה ראוי שיכניסו אותך למקום בו גרים אנשים ישרים, אך עליך לדעת שמלך מלכי המלכים יצא אליך לשדה, ששם אתה יכול לגשת ישר אליו ולשטוח את בקשתך, והוא יקבל אותך בסבר פנים יפות ובחיוך, במילא אל לך להבהל.

ואף שסיכום מעשיך, דיבוריך ומחשבותיך אינו טוב, אבל כיון שיש לך עסק עם אב הרחמן – אבא מלא רחמנות, הרי אם רק תקח החלטה, שמכאן ואילך תעשה כל שביכולתך כדי להיות כפי שה׳ רוצה, ודאי תהיה לך כתיבה וחתימה טובה, שנה טובה ומתוקה, הן לגוף והן לנשמה.

במיוחד צריכה להתעודד אמא שגידלה ילדים ההולכים בדרך הישר, בדרך התורה ובדרך החסידות, שזו אחת הזכויות הגדולות ביותר, שיכולות להיות לאשה, וזה יעזור לה לצאת מהמצב שאינו כפי שצריך להיות, ולעלות על הדרך הנכונה לקבל טוב גשמי ורוחני.

כולנו צריכים לדעת, שהיה לנו רבי גדול וגם עתה יש לנו רבי גדול הוא כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הכ"מ, שביקש ופעל וגם עתה פועל ברכה והצלחה ליהודים בכלל ולאלו הקשורים עמו בפרט.

הרבי ידע ויודע גם עתה את חולשות האנשים או נשים בקהל עדת החסידים, אך מבלי הבט על כך התפלל עבורם והוא מתפלל עליהם, שיהיה להם מה שהם צריכים, בני חיי ומזונא רויחא, ושה׳ ימחל להם העבירות שלהם, מתוך התחשבות במצב בו הם נמצאים ואת הנסיונות מהיצר הרע.

לכן, כולנו צריכים להחליט, שמהיום והלאה נהיה יותר טובים, והסכמה זו תמשיך ברכה והצלחה שלכולנו – וגם היא ובני ביתה שיחיו בכלל – תהי׳ שנה טובה ומתוקה, יתמלאו משאלות לבו של כל אחד לטובה, שיהיו יראי שמים ובמילא יהיה טוב, בגשמיות וברוחניות.

מקור: תרגום מאגרות קודש ח"ג ע' תמג ואילך• מוגש ע"י מכון 'אור החסידות' • העתקת המכתב באישור מהוצאת ספרים קה"ת

השאירו תגובה