כשלוש שנים לאחר שהגענו לתאילנד הפעילות כבר גדלה מאוד ובית חב"ד שלנו היה קטן מדי, חיפשנו מקום גדול יותר בכל האיזור אך לא הצלחנו למצוא, בליל שבת היו משתתפים כבר 200-300 מטיילים כל שבוע, והתחלנו לעשות את קבלות השבת במלון שמול בית חב"ד, שנתיים אחר כך החלה האינתיפאדה השנייה בארץ ומנהל המלון באותה תקופה שהיה מוסלמי הודיע לי פתאום שלא נוכל יותר לעשות את השבתות במלון וחזרנו לעשות את השבתות בבית חב"ד בשתי קומות בו זמנית ובשני סבבים, חשבתי לעצמי איך נוכל להמשיך כך?
באותו שבוע הגיע אלי בעל בניין גדול מאוד באותו רחוב שלנו והציע להשכיר לנו את הבניין הגדול שלו במחיר טוב, וכך הגענו למקום הרבה יותר גדול ומתאים בו אנחנו נמצאים עד היום.
למדתי שכשנסגרת דלת זה על מנת שייפתח שער הרבה יותר גדול.
פרשת השבוע נקראת פרשת נח, ידוע ששמה של הפרשה מבטא את התוכן שלה, אבל בפרשת נח נראה שהשם לא מתאים, הרי רוב הדברים שקורים בפרשה הם ממש לא נוחים, מסופר על המבול ששטף את העולם ועל חטא הפלגה ואם כן למה נקראת הפרשה כך?
מסביר הרבי מליובאוויטש שבשם נח טמונה המשמעות הפנימית שמסתתרת מאחורי האירועים הקשים והסוערים. אמנם המבול ודור הפלגה כשלעצמם הם ההיפך הגמור ממנוחה ורגיעה, אבל דווקא על-ידם באה מנוחה ונחת-רוח לעולם.
המבול טיהר את הארץ ויצר עולם טוב לאין-ערוך מזה שהיה קודם לכן. המדרש אומר, שכאשר נח יצא מן התיבה "ראה עולם חדש". זה היה עולם שנתעלה במדרגתו, עד שהקב"ה כרת עמו ברית "לדורות עולם" שלא יחריב אותו יותר. אם-כן, בסיכומו של דבר, היו מי המבול "מי נח", מים שהביאו מנוחה לעולם.
עם ישראל עובר בשבועות האחרונים תקופה לא פשוטה, מבול של טרור ושל חששות, כולנו תקווה שהממשלה וכוחות הביטחון ינקטו ביד קשה ויעשו את המוטל עליהם כדי למגר את אויבינו במהרה ואנחנו מצדנו נוסיף בתפילות ומעשים טובים לזכות הצלחתם, הגברים ישתדלו יותר בהנחת תפילין והבנות יישתדלו יותר בהדלקת נרות שבת והעיקר אנחנו צריכים להיות בטוחים שנצא מתקופה זו מחוזקים ומחוברים יותר באחדות אמיתית שתביא אותנו לגאולה שלימה בקרוב ממש.
שבת שלום!
הרב נחמיה וילהלם הוא שליח חב"ד בבנקוק – תיאלנד